Клінічна картина отруєння опіатами

Що таке отруєння опіатами?
Опіати — це опій, отриманий з молочка макових капсул, і синтезовані з нього речовини — морфін, героїн та левометадон. Водні розчини цих речовин використовуються в якості лікарської сировини. Ці речовини можуть бути і дуже небезпечними, т. К. При неконтрольованому застосуванні викликають виражену ейфорію і патологічна пристрасть. Вони є одними з найпоширеніших наркотиків, що сприяють розвитку фізичної і психічної залежності.
Симптоми гострого отруєння:
1. Ейфорія, блідість.
2.Тошнота і блювота.
3. Звуження зіниць через деякий час.
4. Розширення зіниць.
5. Пригнічення дихання.
6. Порушення діяльності серця і кровоносної системи.
7. Кома.
8. Запор.
9. Порушення сечовипускання.
10. Порушення свідомості.


Залежність і передозування.
При патологічному пристрасті до опіатів дозу цих речовин поступово збільшують, що призводить до їх накопичення в організмі. У підсумку передозування (доза, що викликає інтоксикацію може змінюватися) викликає отруєння, одним із симптомів є параліч дихання.

Причини отруєння опіатами.
Існує єдина причина отруєння опіатами — передозування наркотиків. У цьому випадку опиата діють через так звані опіоїдні рецептори — специфічні нервові закінчення нейронів головного мозку. При приєднанні опадів до рецепторів порушуються функції нервової системи — цим же пояснюється і болезаспокійливу дію опіатів, і викликані ними отруєння.

Лікування отруєння опіатами.
При тяжкому отруєнні опіатами головне завдання — забезпечити штучну вентиляцію легенів хворого, попередивши, таким чином, можливі порушення, викликані дихальним паралічем. Існує й протиотрута — налоксон, що витісняє опіати зі специфічних рецепторів. Якщо наркотики були прийняті перорально, то проводиться промивання шлунка і катетеризація сечового міхура.

Як допомогти собі?
При отруєнні робити що-небудь самостійно занадто пізно. Помітивши перші симптоми отруєння, необхідно викликати службу медичної допомоги.
У яких випадках слід звертатися до лікаря?
Найчастіше отруєння опіатами є наслідком патологічного пристрасті до них. Тому, як тільки проявляться перші ознаки наркотичної залежності, потрібно відразу звернутися до лікаря-нарколога. Отруєння опіатами найчастіше свідчить про наркотичну залежність. Наслідки цієї залежності вкрай важко позначаються на здоров’ї і соціальне благополуччя людини.
Якщо лікар усуває небезпечні для життя симптоми отруєння, і стан пацієнта покращується, то його направляють до лікаря-нарколога, який у свою чергу (якщо це можливо, необхідне бажання самого пацієнта) починає лікування наркотичної залежності.

Чи небезпечно отруєння опіатами?
Майже завжди отруєння опіатами є останньою стадією наркотичної залежності, що призводить до духовної, фізичної та соціальної деградації людини, і навіть до смерті.
Перебіг хвороби.
При отруєнні опіатами відразу ж починається сильна нудота, сильна блювота, звужуються зіниці, шкіра блідне і набуває синюватого відтінку.
Дихання стає поверхневим, пульс ниткоподібним. Потім відзначається пригнічення дихання, порушення діяльності серця і кровоносної системи, розширення зіниць, і, врешті-решт, кома.

Як уникнути отруєння опіатами?
Насамперед, необхідно позбутися наркотичної залежності. Головне, щоб людина вчасно усвідомив, яка небезпека йому загрожує і звернувся до лікаря. Нижче коротко викладено основні стадії наркоманії:
1. Патологічна тяга до вживання наркотичних речовин, їх придбання за всяку ціну.
2. Виникнення постійної потреби збільшення дози.
3. Виникнення фізичної і психічної залежності.
4. Повна деградація людини як особистості.